هفته نامه آیینه یزد :چرا در انتخابات شركت مي‌كنم مقاله بسيار بيانگر و ملاك پرداز مندرج در شماره125 آيينه يزد به قلم مدير مسئول با عنوان «انتخابات را مهم و سرنوشت ساز بدانيم» موجب شد كه به دور از فلسفه وبه اختصار ضرورت شركت در انتخابات را مطرح سازد.

1. حق انساني و طرفداري از آن هر انسان و شهروندي از حقوق متعددي برخوردار است و شركت در انتخابات يك حق است و خردمندي ايجاب مي‌كند كه آدمي از حق خود استفاده كند. عدم شركت درانتخابات تضييع حق است كه آثار نامناسبي دارد كه هم به خود انسان مي‌رسد و هم ساير مردم را مي‌آزارد. ما با شركت در انتخابات به طور اعم از حقوق انساني پاسداري كرده و از تضييع حق خود كه مي‌تواند گناه به شمار آيد پرهيز نموده ايم.

 2. پايداري نظام اسلامي و مبارزه سياسي پايه‌اي ترين آرمان و ناب ترين هدف يكصد ساله اخير ايرانيان سرانجام در زمان ما با خون هزاران شهيد و به رهبري مرجع عظيم الشأن و برمبناي هدايت اسلامي و قرآني در قالب نظام انقلاب اسلامي و در شكل «جمهوري اسلامي» تبلور يافته است كه لازمه و راه حفظ آن حتي اگر مبارز سياسي هم باشيم شركت در انتخابات است.

 3. فعاليت اخلاقي و قدرداني شركت درانتخابات يك فعاليت سياسي اخلاقي است كه هزينه‌ي ندارد و عدم شركت درآن دور از موازين اخلاقي مورد نظر و بي توجهي به ساختار اسلامي از جمله امر به معروف و نهي از منكر و در حقيقت نظارت عمومي است. ضمن اينكه براي جامعه عدم شركت تك تك افراد هزينه بالايي دارد در حاليكه شركت در انتخابات پاسداشت گوشه‌اي از تلاش عظيم و خدمات و خواسته‌هاي امام بزرگواراست كه آن را در كلام‌هاي متفاوت و ازجمله شاخص و راهنماي«ميزان راي ملت است» بيان فرموده‌اند و گويا شاهد و ناظر صحنه جاري هستند كه چگونه شركت در انتخابات را تببين مي‌نمايند.

 4. ابراز عقيده و آرامش وجدان صحنه ابراز عقيده است كه از رموز حيات است آن هم عقيده‌اي كه تقليدي نيست و هر كس بايد با بصيرت و آگاهي به عقيده صحيح خود به رأي «ثواب» برسد.آمادگي و حضور دراين جريان، تمرين استثنايي به آرامش وجدان دراداي مسئوليتهاي اجتماعي است كه غفلت از آن شايسته نيست.

 5. ضابطه سنجش قدرت سياسي ميزان شركت درانتخابات در مقايسه قدرت اجتماعي و سياسي كشورها شاخص بسيار مهمي است و تضمين كننده و بيانگر قدرت سياسي و شعور جمعي ملت ماست آن سان كه دشمنان به تحليل آراي ما مي‌پردازند وآن را با دقت مورد بررسي قرار مي‌دهند و نتيجه گيري مي‌كنند به همين سبب نفس انجام وظيفه شركت در انتخابات خود يك پيروزي وموفقيت است.

 6. مقاومت و مشروعيت با راي دادن درجة مشروعيت اصل نظام و وفاداري خود را به اساس آن واهداف بنيادين نخستين كه شور انقلاب اسلامي را به پا كرد بالا مي‌بريم و حافظ جديد و مستحكمتري براي آن در برابر انواع خطرها و بلاياي سياسي و بين المللي فراهم مي‌آوريم، چه بسا مكرها و برنامه‌هاي ايذايي استكباري را مشابه عرصه دفاع مقدس مسلحانه و با يك راي بيشتر خنثي كنيم.

 7. فرصت ازريابي وآينده نگري با شركت در انتخابات يك ارزيابي از روند امور جامعه انجام داده و مسئوليت و تعهدي كه به آن داريم ادا مي‌كنيم همچنين به تحقق اهداف ديني اجتماعي خود ياري مي‌دهيم و به نوعي حركت ومسير آينده را مشخص كرده، راه را براي رسيدن به هدف هموارتر مي‌سازيم.

 آراي مردم مسئوليت مي‌آورد و ايجاد امنيت نموده وتحولات وآثار بزرگي در حوزه‌هاي ديگر فرهنگي، اقتصادي به بار مي‌آورد. اميد است با صداقت واخلاص و شجاعت و خردمندي با تجربه گذشته وگذر از حال و اميد به آينده بهتر، روز مهم انتخابات «22 خرداد ماه» را با شركت گستردة خود پرفروغ تر سازيم.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا